Kereskedelmi feltételek
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
1. Általános rendelkezések
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) szabályozzák azokat
a jogokat és kötelezettségeket, amelyek az adásvételi szerződés alapján jönnek létre az
eladó, azaz az SVX s.r.o. (székhely: Považská 2, 940 01 Nové Zámky;
cégjegyzékszám: 45615993, bejegyezve a Nyitrai Járásbíróság Cégnyilvántartásába,
Cégjegyzékszám: Sro, Bejegyzési szám: 27034/N) és a vevő között, amelynek tárgya
az eladó elektronikus kereskedelmi weboldalán kínált áruk adásvétele.
Az eladó elérhetőségei:
SVX s.r.o.
Székhely: Považská 2, 940 01 Nové Zámky
Cégjegyzékszám: 45615993
Adószám: 2023073118
ÁFA-szám: SK2023073118
Telephely:
SVX s.r.o., Považská 2, 940 01 Nové Zámky
Telefon: +421 907 704 912
E-mail: [email protected]
Felügyeleti szerv:
Szlovák Kereskedelmi Felügyelet (SOI)
SOI Felügyelőség – Nyitrai Kerület
Staničná 9, P.O. Box 49/A, 950 50 Nitra 1
Felügyeleti és Jogi Osztály
Telefon: 037/7720 001, 037/7720 034
Fax: 037/7720 024
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
E-mail: [email protected]
1.1. Jelen ÁSZF a vásárlási szerződés megkötésének napján hatályos változatban a szerződés
elválaszthatatlan részét képezi. Amennyiben az eladó és a vevő írásban olyan szerződést
kötnek, amely eltér az ÁSZF-ben foglalt feltételektől, úgy a szerződés rendelkezései élveznek
elsőbbséget az ÁSZF rendelkezéseivel szemben. Az ily módon megállapított feltételek nem
lehetnek ellentétesek a vonatkozó jogszabályokkal (pl. az áru visszaküldési határidejének
lerövidítése, jótállási idő stb.). Valamennyi szerződéses jogviszony a Szlovák Köztársaság
jogrendje alapján jön létre.
1.2. A jelen ÁSZF alkalmazásában kiegészítő szerződésnek minősül minden olyan szerződés,
amely távollevők között kötött szerződés alapján további termék szállítására vagy nyújtására
vonatkozik, függetlenül attól, hogy a terméket az eladó vagy az eladóval megállapodásban
álló harmadik fél biztosítja.
1.3. Az eladó által üzemeltetett elektronikus kereskedelmi weboldalon feltüntetett vételár
tartalmazza az áfát a Szlovák Köztársaság vonatkozó jogszabályai szerint, de nem tartalmazza
a szállítási díjat vagy más választható szolgáltatások díját. Minden akció a készlet erejéig
érvényes, kivéve, ha az adott terméknél másként van feltüntetve.
1.4. Az eladó fenntartja a jogot, hogy bármikor módosítsa az elektronikus kereskedelmi
weboldalon feltüntetett termékek árát. A vételár változása nem érinti azokat a szerződéseket,
amelyek a változást megelőzően jöttek létre, függetlenül attól, hogy a termék még nem került
leszállításra.
1.5. Amennyiben az eladó nem teljesíti a Szlovák Köztársaság vagy az Európai Unió hatályos
jogszabályai, illetve a jelen ÁSZF által előírt kötelezettségeit, a vevő jogosult jogi úton
fellépni az eladóval szemben az illetékes bíróság előtt.
2. Az adásvételi szerződés megkötésének módja
2.1. Az adásvételi szerződés megkötésére irányuló javaslatot a vásárló a kereskedő részére a
kereskedő internetes oldalán található űrlap kitöltésével és elküldésével nyújtja be, amelyben
ajánlatot tesz az általa megjelölt áru tulajdonjogának ellenérték fejében történő átruházására a
megadott vételárért és a megrendelésben feltüntetett feltételek szerint (a továbbiakban:
„megrendelés”).
2.2. A megrendelés elküldését követően a vásárló a megadott e-mail címére automatikus
visszaigazolást kap arról, hogy a megrendelés beérkezett a kereskedő elektronikus
rendszerébe (a továbbiakban: „megrendelés kézbesítésének visszaigazolása”). A vásárló email
címére szükség esetén további információk is küldhetők a megrendeléssel kapcsolatban.
2.3. A visszaigazolás arról, hogy a kereskedő megkapta a megrendelést, nem minősül az
adásvételi szerződés megkötésére irányuló ajánlat elfogadásának.
2.4. A kereskedő ezt követően e-mailben értesíti a vásárlót arról, hogy a megrendelés
elfogadásra került-e (a továbbiakban: „megrendelés elfogadása”). A megrendelés elfogadása
tartalmazza az adásvételi szerződés tárgyát képező áru nevét és leírását, az áru és/vagy egyéb
szolgáltatások árát, a várható szállítási határidőt, a kézbesítési címet, valamint a szállítás
feltételeit, módját, időpontját és díját, továbbá a kereskedő adatait (cégnév, székhely,
cégjegyzékszám stb.) és más szükséges adatokat.
2.5. Az adásvételi szerződés akkor tekintendő megkötöttnek, amikor a vásárló megkapja a
megrendelés elfogadását elektronikus vagy írásos formában.
2.6. Az Eladó a megrendelés elküldése előtt egyértelműen, közérthetően és félreérthetetlen
módon tájékoztatta a Vevőt a szerződéskötést megelőző információkról, különösen a fizetési,
kereskedelmi, szállítási és egyéb feltételekről, mégpedig a következők szerint:
a) a termék alapvető tulajdonságairól az alkalmazott kommunikációs eszköznek és a
terméknek megfelelő mértékben az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán,
b) az Eladó kereskedelmi nevéről és székhelyéről, illetve azon személyről, aki az Eladó
nevében eljár, az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán és az ÁSZF 1. cikkében,
c) az Eladó telefonszámáról, e-mail címéről és egyéb online kommunikációs lehetőségekről
az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán és az ÁSZF 1. cikkében,
d) az Eladó vagy az Eladó nevében eljáró személy címéről, amelyen a Vevő érvényesítheti
hibás teljesítésből eredő jogait, elállhat a szerződéstől, vagy panaszt nyújthat be, az ÁSZF 1.
cikkében,
e) a termék vagy szolgáltatás teljes áráról, beleértve az áfát és minden egyéb adót, illetve ha
az ár előre nem határozható meg, az ár számításának módjáról, továbbá a szállítási,
kézbesítési és postaköltségekről, vagy ha ezek előre nem határozhatók meg, arról, hogy a
Vevőt ezek megfizetése terheli – az Eladó webáruházának megfelelő katalógusoldalán,
f) a fizetési és szállítási feltételekről, valamint arról a határidőről, ameddig az Eladó vállalja a
termék kiszállítását vagy a szolgáltatás nyújtását – az ÁSZF megfelelő cikkeiben,
g) az Eladó törvényes kellékszavatosságáról a termék, digitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás hibája esetén, valamint a fogyasztói garancia rendelkezésre állásáról (ha van), és
a hibák érvényesítésének, panaszok és észrevételek benyújtásának módjáról – az ÁSZF
megfelelő cikkeiben,
h) a szolgáltatások hibáiért való felelősség fennállásáról és időtartamáról, valamint a
jogérvényesítés módjáról – az ÁSZF megfelelő cikkeiben,
i) az értékesítés utáni szolgáltatások feltételeiről – az ÁSZF megfelelő cikkeiben,
j) a digitális elemeket tartalmazó termékek, digitális tartalom és digitális szolgáltatások
kompatibilitásáról és interoperabilitásáról, amelyekről az Eladó tud, vagy elvárható, hogy
tudjon – a webáruház megfelelő katalógusoldalán,
k) a fogyasztó azon jogáról, hogy panaszt nyújtson be az Eladónak, és a vonatkozó alternatív
vitarendezési testületről – az ÁSZF 11. cikkében,
l) a Vevő elállási jogáról, az elállás feltételeiről, határidejéről és érvényesítésének módjáról –
az ÁSZF 10. cikkében,
m) az elállási nyilatkozatmintáról – az ÁSZF 10. cikkében és mellékletében,
n) arról, hogy az elállás esetén a Vevőt terheli az áru visszaküldésének költsége az Eladónak,
a 108/2024 Z.z. törvény 21. § (3) bekezdése szerint, valamint az elállás esetén a postán
keresztül nem visszaküldhető áru visszaküldésének költsége – az ÁSZF 10. cikkében,
o) arról, hogy ha a Vevő a szolgáltatási szerződéstől való elállás mellett dönt azt követően,
hogy az Eladó a 17. § (10) c) pontja alapján egyértelmű hozzájárulást kapott, köteles
megfizetni az arányos díjat a teljesített szolgáltatásért – az ÁSZF 10. cikkében,
p) azokról a körülményekről, amelyekben a Vevő elveszíti az elállási jogát – az ÁSZF 10.
cikkében,
q) az Eladó által betartandó magatartási kódexekről, valamint arról, hogy ezek hogyan érhetők
el – a webáruház megfelelő katalógusoldalán,
r) a szerződés időtartamáról, ha határozott időre szól; illetve a határozatlan időtartamú vagy
automatikusan meghosszabbodó szerződésekről és felmondásuk feltételeiről – a webáruház
megfelelő katalógusoldalán és az ÁSZF-ben,
s) a Vevőt terhelő kötelezettségek minimális időtartamáról – a webáruház megfelelő
katalógusoldalán és az ÁSZF-ben,
t) az előleg vagy más pénzügyi biztosíték megfizetésének kötelezettségéről az Eladó kérésére,
és a kapcsolódó feltételekről – a webáruház megfelelő katalógusoldalán és az ÁSZF-ben,
u) a digitális elemeket tartalmazó termékek, digitális tartalom és digitális szolgáltatás
működéséről és technikai védelmi intézkedéseiről – a webáruház megfelelő katalógusoldalán
és az ÁSZF-ben,
v) a vitarendezés alternatív módjának lehetőségéről és feltételeiről, ha az Eladó vállalja e
rendszer alkalmazását – a webáruház megfelelő katalógusoldalán és az ÁSZF-ben,
w) a szerződéskötéshez szükséges lépésekről – ezek részletezve az ÁSZF-ben,
x) arról, hogy a szerződés elektronikus formában kerül tárolásra, és a Vevő kérésére írásban
elérhető – a webáruház megfelelő katalógusoldalán és az ÁSZF-ben,
y) arról, hogy a szerződéskötés nyelve a szlovák – a webáruház megfelelő katalógusoldalán és
az ÁSZF-ben.
2.7. Ha az Eladó nem teljesítette az információszolgáltatási kötelezettséget a 2.6. e) pont
(további költségek) vagy n) pont (visszaküldés költségei) alapján, a Vevő nem köteles ezeket
a költségeket vagy díjakat megfizetni.
3. Az Eladó jogai és kötelezettségei
3.1. Az Eladó köteles:
a) a Vevő által megrendelt és az Eladó által visszaigazolt megrendelés alapján az árut a
megállapodás szerinti mennyiségben, minőségben és határidőben leszállítani, továbbá azt
megfelelő módon becsomagolni vagy a szállításhoz előkészíteni annak megőrzése és védelme
érdekében,
b) biztosítani, hogy a leszállított áru megfeleljen a Szlovák Köztársaság hatályos
jogszabályainak,
c) a vételi szerződés megkötését követően haladéktalanul, legkésőbb az áruval együtt tartós
adathordozón (például e-mail útján) visszaigazolást adni a vételi szerződés megkötéséről. A
visszaigazolásnak tartalmaznia kell a 2.6. pontban szereplő valamennyi információt, beleértve
az elállási nyilatkozatmintát is,
d) legkésőbb az áruval együtt a Vevő részére írásban vagy elektronikus formában átadni
minden olyan dokumentumot, amely az áru átvételéhez és használatához szükséges, valamint
azokat a dokumentumokat, amelyeket a Szlovák Köztársaság hatályos jogszabályai előírnak
(szlovák nyelvű használati utasítás, jótállási jegy, szállítólevél, adóügyi bizonylat).
3.2. Az Eladó jogosult a Vevőtől az általa szállított áru vételárának szabályszerű és időben
történő megfizetésére.
3.3. Amennyiben készlethiány vagy az áru elérhetetlensége miatt az Eladó nem tudja az árut a
vételi szerződésben vagy az ÁSZF-ben meghatározott határidőn belül leszállítani, köteles a
Vevőnek helyettesítő teljesítést felajánlani, vagy lehetőséget biztosítani a szerződéstől való
elállásra, illetve a megrendelés törlésére.
Abban az esetben, ha a Vevő ésszerű határidőn belül nem fogadja el az Eladó által felajánlott
helyettesítő teljesítést, és nem áll el a szerződéstől, az Eladó jogosult elállni a vételi
szerződéstől. Amennyiben a Vevő a vételárat vagy annak egy részét már megfizette, az Eladó
köteles a már megfizetett összeget 14 napon belül visszatéríteni a szerződéstől való elállás
Vevőhöz történő kézbesítésének napjától számítva.
4. A Vevő jogai és kötelezettségei
4.1. A Vevő tudomásul veszi, hogy a megrendelés része a vételár megfizetésének
kötelezettsége.
4.2. A Vevő köteles:
a) átvenni a megrendelt és leszállított árut,
b) az Eladó részére a megállapodott vételárat a megállapodás szerinti határidőben, a szállítási
költséggel együtt megfizetni,
c) az áru átvételét a szállítólevélen saját aláírásával vagy az átvétellel megbízott személy
aláírásával igazolni.
4.3. A Vevőt megilleti az áru olyan mennyiségben, minőségben, határidőben és helyen történő
leszállítása, ahogyan azt a szerződő felek megállapodták.
5. Szállítási és fizetési feltételek
5.1. Az áru szokásos elérhetősége és a kiszállítási idő az egyes árucikkek mellett megtalálható
az elektronikus kereskedelem internetes oldalán.
5.2. Ha az Eladó és a Vevő a vételi szerződésben másként nem állapodtak meg, az Eladó
köteles az árut haladéktalanul, legkésőbb a vételi szerződés megkötésétől számított 30 napon
belül leszállítani a Vevő részére. Ha az Eladó ezen határidőn belül nem teljesíti
kötelezettségét, a Vevő felhívhatja, hogy az árut egy általa meghatározott ésszerű
póthatáridőn belül szállítsa le. Ha az Eladó ezen póthatáridőn belül sem szállítja le az árut, a
Vevő jogosult elállni a szerződéstől.
5.3. Az Eladó jogosult a Vevőt az áru átvételére felszólítani még a szerződésben rögzített
szállítási határidő lejárta előtt.
5.4. A monitoron megjelenített színek nem biztos, hogy pontosan megegyeznek a valósággal,
ahogyan azokat a Vevő a valóságban érzékeli. A színárnyalatok megjelenítése többek között a
monitor vagy más kijelzőeszköz minőségétől is függ.
5.5. A Vevő köteles az árut azon a helyen átvenni (a továbbiakban: „Átvételi hely”),
amelyben a felek a vételi szerződésben vagy a kézbesítés előtt más módon megegyeztek, és az
Eladó vagy az általa megbízott szállító által megadott időintervallumban (a továbbiakban:
„Időintervallum”).
5.6. Amennyiben az Eladó az árut a Vevő által megadott Átvételi helyre és Időintervallumban
kiszállítja, a Vevő köteles az árut személyesen átvenni, vagy gondoskodni arról, hogy az árut
egy általa meghatalmazott személy vegye át, és aláírni az ár átvételéről és kifizetéséről szóló
jegyzőkönyvet. A meghatalmazott személy köteles az Eladó részére bemutatni a megrendelés
visszaigazolásának másolatát. Az áru kézbesítettnek és átvettnek minősül az árucikk
kiszállításának és a Vevő vagy meghatalmazott személy általi átvételének, illetve a
jegyzőkönyv aláírásának pillanatában.
5.7. Amennyiben az áru kiszállítását meg kell ismételni azért, mert a Vevő a megadott
Átvételi helyen és az egyeztetett Időintervallumban nem volt jelen, vagy ha a Vevő az árut a
megadott Időintervallum sikertelen lejártát követő 7 napon belül a vételi szerződéstől való
előzetes írásbeli elállás nélkül nem veszi át, az Eladó jogosult a sikertelen kiszállítás tényleges
költségeinek megtérítésére.
5.8. A vételi szerződés felbontó feltétellel jön létre, miszerint ha a Vevő az Eladó felszólítását
követő 15 napon belül nem fizeti meg a vételárat a jelen ÁSZF 4.2. pontja szerint, a szerződés
a kezdetektől érvénytelen, a szerződő felek kötelesek visszaszolgáltatni vagy pótolni a
teljesítéseket, és az Eladó szabadon rendelkezhet a megrendelt áruval.
5.9. A Vevő jogosult a csomagot, azaz az árut és annak csomagolását, az Eladó
képviselőjének jelenlétében azonnal kézbesítés után ellenőrizni. Hiba vagy hiány (pl.
kevesebb darab, vagy hiányzó termék) esetén a Vevő kérésére az Eladó képviselője
jegyzőkönyvet köteles készíteni, amelyben rögzíti a hiba mértékét és jellegét, és amelyet a
Vevő aláírásával megerősít. A jegyzőkönyv kézbesítése után a Vevő jogosult a hibás áru
átvételét megtagadni, vagy azt elfogadni, és a jelen ÁSZF 8. cikkelye alapján érvényesíteni a
hibás teljesítésért való felelősséget az Eladónál, vagy az Eladó által előzetesen megjelölt más
személynél (a továbbiakban: „meghatározott személy”). Amennyiben a Vevő megtagadja a
hibás áru átvételét, az Eladó viseli az áru visszaküldésével kapcsolatban felmerült minden
ésszerű költséget.
5.10. Ha az Eladó a jelen ÁSZF 5.2. pontjában meghatározott határidőn belül nem szállítja le
az árut, a Vevő jogosult elállni a vételi szerződéstől. Ebben az esetben az Eladó köteles a
Vevő által már kifizetett vételárat indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállás
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszafizetni ugyanazzal a fizetési móddal, amelyet a
Vevő az eredeti fizetésnél használt, kivéve ha a felek másképp állapodnak meg. A
visszatérítésért a Vevőt semmilyen díj nem terheli.
6. Vételár
6.1. A vételi szerződésben az Eladó és a Vevő között megállapított áru vételára az elfogadott
megrendelésben kerül feltüntetésre (a továbbiakban: „vételár”). Amennyiben a vételár a
megrendelés visszaigazolásában magasabb, mint az elektronikus áruház ajánlatában a
megrendelés Vevő általi elküldése időpontjában szereplő azonos áru ára, az Eladó
elektronikus üzenetben új vételárat ajánl fel a Vevőnek, amely új vételi szerződés
megkötésére irányuló ajánlatnak minősül. A szerződés akkor jön létre, ha a Vevő ezt az
ajánlatot e-mailben vagy írásban kifejezetten elfogadja.
6.2. A Vevő köteles az Eladónak a vételárat – beleértve a szállítási költséget is – készpénzben
vagy bankkártyával megfizetni az áru személyes átvételekor, utánvéttel a kézbesítés helyén,
online bankkártyás fizetéssel a megrendelés elküldésekor, vagy banki átutalással az Eladó
által az elfogadott megrendelésben vagy az Eladó weboldalán megjelölt bankszámlára, még
az áru átvétele előtt.
6.3. Ha a Vevő banki átutalással fizeti meg a vételárat, a fizetés napjának azt a napot kell
tekinteni, amikor a teljes vételár jóváírásra került az Eladó bankszámláján.
6.4. A Vevő köteles az Eladónak az egyeztetett áru vételárát a vételi szerződés szerinti
határidőn belül, legkésőbb azonban az áru átvételekor megfizetni.
6.5. Amennyiben a Vevő az áru átvételének időpontjáig nem fizeti meg a teljes vételárat, és a
felek nem állapodtak meg részletfizetésben, az Eladó jogosult megtagadni az áru átadását a
Vevő részére.
6.6. A vételár nem tartalmazza az áru összeszerelésének és emeletre szállításának költségeit,
és az Eladó nem köteles ezen szolgáltatásokat a Vevő részére biztosítani.
7. A tulajdonjog megszerzése és a kárveszély átszállása az árura
7.1. Az áru egyeztetett helyen történő átvételével a tulajdonjog átszáll a Vevőre. Az a Vevő,
aki nem minősül fogyasztónak a Polgári Törvénykönyv 52. § (4) bekezdése értelmében, az
áru tulajdonjogát csak a teljes vételár maradéktalan kifizetése után szerzi meg.
7.2. A kárveszély az áru tekintetében akkor száll át a Vevőre, amikor a Vevő vagy az általa
meghatalmazott harmadik személy az árut átveszi az Eladótól vagy az Eladó megbízottjától,
aki az áru kézbesítésére lett kijelölve, illetve ha az átvétel nem történik meg időben, akkor
abban az időpontban, amikor az Eladó lehetővé teszi a Vevő számára az áruval való
rendelkezést, de a Vevő azt nem veszi át.
8. Kellékszavatosság
8.1. Az Eladó felelősséggel tartozik minden olyan hibáért, amely az általa értékesített termék
kiszállításakor fennáll, és amely a kiszállítástól számított két éven belül jelentkezik. Használt
termék esetén a felek rövidebb szavatossági időben is megállapodhatnak, de az nem lehet
rövidebb, mint egy év a kiszállítástól számítva. Ha a hiba ezen időszakon belül jelentkezik,
vélelmezni kell, hogy az a termék átadásakor is fennállt. Ez nem érvényes, ha az ellenkezője
bizonyított vagy a termék, illetve a hiba jellege ezt kizárja.
8.2. Ha a vásárlás tárgya digitális elemeket tartalmazó dolog, amelyhez a digitális tartalmat
vagy szolgáltatást a megállapodás szerinti időtartamon keresztül folyamatosan kell biztosítani,
az Eladó felel minden olyan hibáért, amely a teljes szerződéses időszak alatt jelentkezik vagy
fellép, de legalább a digitális elemeket tartalmazó dolog átadásától számított két évig.
8.3. Amennyiben az Eladó felel a termék hibájáért, a Vevő jogosult kérni a hiba kijavítását
vagy a termék cseréjét (Polgári Törvénykönyv § 623), kérhet méltányos árengedményt, vagy
elállhat az adásvételi szerződéstől (Polgári Törvénykönyv § 624).
8.4. A Vevő a hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait csak akkor gyakorolhatja, ha a hibát annak
felfedezésétől számított két hónapon belül bejelenti, de legkésőbb az Eladó szavatossági
idejének lejártáig.
8.5. Az Eladó vagy a kijelölt személy a hiba bejelentését követően haladéktalanul írásos
visszaigazolást ad a Vevőnek, amely tartalmazza a hiba elhárításának határidejét. Ez a
határidő nem lehet hosszabb, mint 30 nap a hiba bejelentésének napjától, kivéve, ha objektív
okból indokolt a hosszabbítás, amit az Eladó nem tud befolyásolni.
8.6. Az Eladó vagy kijelölt személy a hiba bejelentéséről az általa választott megfelelő
formában (pl. e-mail vagy írásos formában) igazolást ad ki a Vevőnek, amelyben pontosan
meg kell jelölni a termék hibáit, és ismételten tájékoztatni kell a Vevőt a Polgári
Törvénykönyv § 623 és § 624 szerinti jogairól.
8.7. A Vevő jogosult választani a javítás vagy a csere között. Nem választhat azonban olyan
módot, amely lehetetlen, vagy amely az Eladó számára más megoldáshoz képest aránytalan
költségeket jelentene.
8.8. Ha a hiba kijavítható, a Vevő kérheti a hiba díjmentes elhárítását. Az Eladó köteles a
hibát megfelelő időn belül kijavítani. A „megfelelő idő” alatt azt az időtartamot kell érteni,
amely a hiba megítéléséhez és a javítás vagy csere végrehajtásához a termék és a hiba jellege
alapján ésszerűen szükséges.
8.9. Az Eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha sem a javítás, sem a csere nem lehetséges,
vagy az adott körülmények mellett aránytalan költségekkel járna.
8.10. A javítás vagy csere céljából a Vevő köteles az árut átadni vagy hozzáférhetővé tenni az
Eladónak vagy a kijelölt személynek.
8.11. Az Eladó az új vagy javított árut saját költségén ugyanazzal vagy hasonló módon
szállítja vissza a Vevőnek, mint ahogy a hibás árut megkapta, kivéve, ha a felek másként
állapodnak meg. Ha a Vevő az árut a számára biztosított időponttól számított hat hónapon
belül nem veszi át, az Eladó jogosult azt eladni. Értékesebb áru esetén az Eladó előzetesen
értesíti a Vevőt az értékesítés szándékáról, és megfelelő póthatáridőt biztosít számára az áru
átvételére.
8.12. Az Eladó az eladást követően haladéktalanul köteles a Vevőnek kifizetni az áru
értékesítéséből befolyt összeget, levonva az őrzés és az értékesítés céljából indokoltan
felmerült költségeket, amennyiben a Vevő az értékesítésről szóló értesítésben meghatározott
időn belül érvényesíti igényét a bevételre.
8.13. Amennyiben az Eladó megtagadja a hibáért való felelősséget, ennek indokait írásban
köteles közölni a Vevővel. Ha a Vevő akkreditált, meghatalmazott vagy bejelentett szervezet
által kiállított szakértői véleménnyel bizonyítja az Eladó hibáért való felelősségét, újra
érvényesítheti igényét, és az Eladó nem tagadhatja meg a felelősségvállalást.
8.14. A Vevő jogosult az Eladóval szemben a hibák bejelentésével és a szavatossági jogok
gyakorlásával kapcsolatban indokoltan felmerült költségek megtérítésére. Ezt a jogát a Vevő
legkésőbb a kijavított vagy kicserélt áru leszállítását, az árengedmény kifizetését vagy a
szerződéstől való elállást követő két hónapon belül köteles érvényesíteni, ellenkező esetben a
joga megszűnik.
8.15. A Vevő jogosult méltányos árengedményre, illetve elállhat az adásvételi szerződéstől
anélkül, hogy további megfelelő határidőt biztosítana, ha az Eladó a hibát nem javította ki és
nem is cserélte ki a terméket, vagy ha az Eladó a 8.9. pont szerint megtagadta a hiba
elhárítását, illetve ha a termék hibája a kijavítás vagy csere ellenére is fennáll, vagy a hiba
olyan súlyos, hogy az azonnali árengedményt vagy a szerződéstől való elállást indokolja,
továbbá ha az Eladó kijelentette – vagy az körülményekből egyértelműen megállapítható –,
hogy a hibát nem fogja megfelelő időn belül vagy a Vevő számára jelentős nehézségek nélkül
elhárítani.
8.16. Ha a szerződés több termékre vonatkozik, a Vevő csak a hibás termékre vonatkozóan
állhat el a szerződéstől. A többi termékre vonatkozóan csak akkor élhet elállási jogával, ha az
ésszerűen nem várható el tőle, hogy a hibás termék nélkül megtartsa azokat.
8.17. A Vevő nem jogosult az adásvételi szerződéstől elállni a 8.15. pont szerint, ha maga is
közrehatott a hiba kialakulásában, vagy ha a hiba jelentéktelen.
8.18. Amennyiben a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, és visszaküldi a terméket az
Eladónak, az Eladó köteles a vételárat a termék visszaküldésétől vagy attól az időponttól
számított legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni, amikor a Vevő bizonyítja, hogy a terméket
visszaküldte – attól függően, hogy melyik esemény következik be előbb. A vételárat
ugyanazon a módon téríti vissza az Eladó, mint ahogyan a Vevő kifizette azt, kivéve, ha a
Vevő más visszafizetési móddal kifejezetten egyetértett.
8.19. A jótállási jogok érvényesítésére a jelen Általános Szerződési Feltételek 8. cikke az
irányadó. A Vevőt megfelelően tájékoztatták a jótállási igények érvényesítésének feltételeiről
és módjáról, ideértve azt is, hogy ezeket hol lehet érvényesíteni, oly módon, hogy ezen
feltételek a kereskedő internetes áruházának megfelelő aloldalán elérhetőek voltak, és a
Vevőnek lehetősége volt azokat a megrendelés elküldése előtt elolvasni.
8.20. A jótállási felelősség a kereskedőtől az internetes áruházán keresztül vásárolt
termékekre vonatkozik.
8.21. Ha a termék hibás, a Vevő a kereskedő telephelyén vagy a kijelölt személy telephelyén
gyakorolhatja jogait, oly módon, hogy a terméket oda eljuttatja, és egyidejűleg átadja az
Eladónak vagy a kijelölt személynek a szavatossági igény bejelentését (továbbiakban:
„Hibabejelentés”), például az Eladó internetes áruházának aloldalán található
formanyomtatvány kitöltésével. Az Eladó javasolja a termék biztosítását a visszaküldés során.
Az utánvétes küldeményeket az Eladó vagy a kijelölt személy nem veszi át. A Vevő köteles a
Hibabejelentésben valósághűen megadni az összes szükséges információt, különösen
pontosan meghatározni a hiba jellegét és mértékét, továbbá megjelölni, hogy mely jogát
kívánja érvényesíteni a Polgári Törvénykönyv § 623 alapján. A kijelölt személyek listája az
Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, vagy kérésre megküldhető a Vevő
részére.
8.22. A szavatossági igény érvényesítésére irányuló eljárás akkor kezdődik, amikor az alábbi
feltételek együttesen teljesülnek:
a) a Hibabejelentés megérkezett az Eladóhoz vagy a kijelölt személyhez,
b) a hibás termék megérkezett az Eladóhoz vagy a kijelölt személyhez,
c) ha szükséges, a termékhez tartozó hozzáférési kódok, jelszavak stb. átadása, ha ezek
elengedhetetlenek a hiba azonosításához vagy a javításhoz.
8.23. Ha a hibás termék objektíve nem juttatható vissza az Eladónak – például ha be van
építve vagy nem szedhető szét (ragasztva, szegecselve, hegesztve stb., továbbiakban: „Nem
visszaküldhető termék”) – az Eladó megállapodhat a Vevővel abban, hogy a terméket
személyesen vagy meghatalmazottja útján a Vevőnél ellenőrzi. Ebben az esetben a Vevő az
előző pontok (8.22 a) és c)) feltételeinek teljesítésén túl köteles minden szükséges
együttműködést biztosítani az Eladó vagy megbízottja részére a termék megtekintéséhez. Az
eljárás a megtekintés napján kezdődik. Ha azonban az Eladó vagy megbízottja a Vevővel
történő egyeztetés ellenére nem végzi el az ellenőrzést 10 napon belül a hibabejelentés
kézhezvételétől számítva, az eljárás a hibabejelentés Eladóhoz való megérkezésének napján
kezdődik.
8.24. Az Eladó a hiba elhárítása során biztosítja a hibás termék leszerelését és az új vagy
javított termék felszerelését, ha ez a csere vagy javítás elvégzéséhez szükséges.
8.25. Az Eladó felel azokért a hibákért is, amelyek a termék, digitális tartalom vagy digitális
szolgáltatás nem megfelelő beszereléséből, telepítéséből erednek a Polgári Törvénykönyv §
619 (4) értelmében.
8.26. A Vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 623. §-a szerinti mely jogával
kíván élni, és köteles erről haladéktalanul tájékoztatni az Eladót vagy az arra felhatalmazott
személyt. A Vevő döntése alapján az Eladó vagy a kijelölt személy köteles meghatározni a
hiba kezelésének módját.
8.27. A jótállás nem terjed ki azokra a hibákra, amelyek miatt a Vevő az Eladóval a
szerződéskötéskor árengedményben állapodott meg, és amelyekről a Vevőnek a
körülményekre tekintettel tudnia kellett.
8.28. Az Eladó nem felel a termék hibájáért, ha:
a) a Vevő nem érvényesítette jogát a jótállásra a jótállási időszak lejártáig,
b) a hiba mechanikai sérülésből ered, amelyet a Vevő okozott,
c) a hiba abból adódik, hogy a terméket a természetes környezettől eltérő (intenzív, nedves,
vegyi, mechanikai hatásokkal terhelt) körülmények között használták,
d) a hiba szakszerűtlen kezelés, karbantartás vagy elhanyagolás miatt keletkezett,
e) a hiba a termék túlzott terhelése, illetve a dokumentációban vagy a rendeltetésszerű
használat általános szabályaival ellentétes használat következtében keletkezett,
f) a hiba elháríthatatlan és/vagy előre nem látható esemény miatt következett be,
g) a hiba véletlen meghibásodás vagy romlás következménye,
h) a hiba szakszerűtlen beavatkozás, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság, illetve vis
maior hatására keletkezett,
i) a hiba jogosulatlan személy általi beavatkozás következménye.
Ha a szállítmány hiányos, vagy nyilvánvaló hiba van rajta, amelyet a Vevő a kézbesítéskor
végzett ellenőrzéssel észlelhetett volna, és azt nem jelezte az Eladó képviselőjének az 5.9.
pont szerint, az ilyen hibák utólagos érvényesítésére csak akkor kerülhet sor, ha a Vevő
bizonyítja, hogy a hiba már az átvételkor fennállt.
8.29. Az Eladó a jótállási igény elbírálásának eredményéről közvetlenül az eljárás lezárása
után telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a Vevőt, továbbá a termékkel együtt vagy e-mail
útján megküldi a hiba kezelésének dokumentumát.
8.30. A sporttáplálkozási termékek, ajándékkosarakban lévő élelmiszerek és állateledel
minimum 2 hónappal a lejárati idő előtt kerülnek kiszállításra. Amennyiben ennél rövidebb a
lejárati idő, az Eladó telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot a Vevővel, és a termék
csak a Vevő beleegyezésével kerül kiküldésre.
8.31. Termékcsere esetén a Vevő új igazolást kap, amelyen szerepel a csere ténye, és az újabb
jótállási igények e szerződés és ezen igazolás alapján érvényesíthetők. A csere következtében
a jótállási idő újraindul az új termék átvételének napjától, de csak az új termékre vonatkozóan.
8.32. A jótállás rendezése kizárólag azokra a hibákra vonatkozik, amelyek szerepelnek a
Hibabejelentésben és a 8.6. pont szerinti hibaigazolásban.
8.33. A Vevő jótállási jogát az Eladóval szemben azzal, hogy a 8.3. pont alapján élni kívánt
valamely jogával és javítást kért, kimerítette. Ugyanazon konkrét hiba ismételt érvényesítése
(nem azonos típusú másik hiba) csak szakértői véleménnyel vagy akkreditált, engedélyezett
vagy notifikált személy által kiadott szakvéleménnyel lesz elfogadott.
8.34. A jelen Általános Szerződési Feltételek 8. cikkének rendelkezései nem alkalmazandók
olyan személyekre, akik nem felelnek meg a Polgári Törvénykönyv 52. § (4) bekezdésében
meghatározott fogyasztói definíciónak.
9. Személyes adatok és azok védelme
9.1. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a Vevő – amennyiben természetes személy
– a megrendelés megfelelő feldolgozása és kézbesítése érdekében köteles a Megrendelésben
megadni a következő adatokat: vezeték- és keresztnév, állandó lakcím irányítószámmal,
telefonszám és e-mail cím.
9.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a Vevő – amennyiben jogi személy – a
megrendelés megfelelő feldolgozása és kézbesítése érdekében köteles a Megrendelésben
megadni a következő adatokat: cégnév, székhely irányítószámmal, cégjegyzékszám (IČO),
adószám (IČ DPH, ha van), telefonszám és e-mail cím.
9.3. A Vevő, aki regisztrált az elektronikus áruházban, bármikor ellenőrizheti és módosíthatja
a megadott személyes adatait, illetve törölheti regisztrációját a webáruház „Bejelentkezés”
részén keresztül.
9.4. Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy az Európai Parlament és a Tanács (EU)
2016/679 rendeletének (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés b) pontja alapján, az Eladó – mint az
információs rendszer kezelője – a Vevő személyes adatait a szerződéskötési folyamat során a
Vevő hozzájárulása nélkül is kezelheti, mivel az adatkezelés a szerződés előtti jogviszonyok
részeként történik, és szükséges a szerződés teljesítéséhez, amelyben a Vevő az egyik fél.
9.5. A GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontja alapján az Eladó a megrendelt áru vagy
szolgáltatás kézbesítése után jogos érdeke alapján kezelheti a Vevő személyes adatait
közvetlen üzletszerzési célokra, és küldhet a Vevő e-mail címére értesítéseket új termékekről,
kedvezményekről és akciókról.
9.6. Az Eladó vállalja, hogy a Vevő személyes adatait a Szlovák Köztársaság hatályos
jogszabályaival összhangban kezeli.
9.7. Az Eladó kijelenti, hogy a GDPR 5. cikk (1) bekezdés a) és b) pontjai alapján a Vevő
személyes adatait kizárólag az e feltételekben meghatározott célból szerzi be.
9.8. Az Eladó kijelenti, hogy a jelen feltételekben meg nem határozott egyéb célból csak
külön, megfelelő jogalap alapján gyűjt személyes adatokat, és gondoskodik róla, hogy az
adatokat csak az adott célból kezelje, azokat más célból gyűjtött adatokkal nem egyesíti, és
nem kezeli azokat a vásárlási szerződés teljesítésének célján kívül.
9.9. A Vevőt a megrendelés elküldése előtt felkérik, hogy a megrendelés elküldése előtti
jelölőnégyzet bejelölésével igazolja, hogy az Eladó kellően világosan, érthetően és
félreérthetetlenül tájékoztatta:
a) az Eladó azonosító adatairól, amelyek az 1. cikkben szerepelnek,
b) az Eladó vagy az adatvédelmi felelős elérhetőségeiről,
c) az adatkezelés céljáról – amely a vásárlási szerződés megkötése –, valamint annak
jogalapjáról,
d) arról, hogy a szerződés megkötéséhez, a megrendelés feldolgozásához és teljesítéséhez
szükséges személyes adatok megadása kötelező,
e) ha az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul, akkor az Eladó jogos
érdeke a közvetlen marketing,
f) a harmadik fél azonosító adatairól (pl. a kézbesítést végző cég) vagy az esetleges egyéb
címzettekről,
g) az adatmegőrzési időtartamról vagy annak meghatározására szolgáló kritériumokról.
9.10. Az Eladó kijelenti, hogy a személyes adatokat jóhiszeműen kezeli, és tevékenysége sem
a GDPR-nak, sem más általánosan kötelező jogszabálynak nem mond ellent, azokat nem
kerüli meg.
9.11. Az Eladó a Rendelettel összhangban az alábbi információkat nyújtja a Vevőnek, akinek
személyes adatait kezeli:
a) az Eladó, valamint adott esetben képviselője azonosító és elérhetőségi adatai,
b) adott esetben az adatvédelmi tisztviselő elérhetősége,
c) az adatkezelés céljai és az adatkezelés jogalapja,
d) ha az adatkezelés a GDPR 6. cikk (1) bekezdés f) pontján alapul, az Eladó vagy harmadik
fél jogos érdekei,
e) a személyes adatok címzettjei vagy a címzettek kategóriái, ha léteznek,
f) adott esetben információ arról, hogy az Eladó harmadik országba vagy nemzetközi
szervezethez kívánja továbbítani az adatokat,
g) az adatmegőrzés időtartama, illetve annak meghatározására szolgáló kritériumok,
h) tájékoztatás a Vevő azon jogáról, hogy kérheti az Eladótól a rá vonatkozó személyes
adatokhoz való hozzáférést, azok helyesbítését, törlését, az adatkezelés korlátozását, valamint
tiltakozhat az adatkezelés ellen, továbbá joga van az adatok hordozhatóságához,
i) panasz benyújtásának joga a felügyeleti hatósághoz,
j) tájékoztatás arról, hogy a személyes adatok megadása jogszabályi vagy szerződéses
követelmény, illetve szerződéskötéshez szükséges-e, továbbá, hogy a Vevő köteles-e megadni
a személyes adatokat, valamint az adatszolgáltatás elmaradásának lehetséges következményei,
k) az automatizált döntéshozatal, ideértve a profilalkotást is.
A Vevő jogosult az Eladótól másolatot kérni az általa kezelt személyes adatokról, valamint
jogosult az összes fent említett információra is. Az Eladó a további másolatokért, amelyeket a
Vevő kér, jogosult adminisztrációs költséget felszámítani.
9.12. Ha a Vevő a 9.11. pontban foglalt jogát írásban vagy elektronikusan gyakorolja, és a
kérelem tartalmából egyértelmű, hogy azt e pont alapján nyújtotta be, a kérelem a Rendelet
szerinti kérelemnek minősül.
9.13. A Vevő jogosult tiltakozni az Eladónál az olyan személyes adatai kezelése ellen,
amelyet feltételezhetően közvetlen üzletszerzés (direkt marketing) céljából kezelnek,
beleértve az ilyen célú profilalkotást is. Amennyiben a Vevő tiltakozik az ilyen adatkezelés
ellen, az Eladó a tiltakozás kézhezvételétől számítva megszünteti a Vevő személyes adatainak
direkt marketing célú kezelését.
9.14. Ha a Vevő úgy véli, hogy személyes adatait jogellenesen kezelik, panaszt nyújthat be a
Szlovák Köztársaság Személyes Adatvédelmi Hivatalához. Amennyiben a Vevő nem
rendelkezik teljes cselekvőképességgel, jogait törvényes képviselője gyakorolhatja.
9.15. Az Eladó megfelelő intézkedéseket tesz annak érdekében, hogy a 9.11. pontban
meghatározott információkat rövid, átlátható, érthető és könnyen hozzáférhető formában,
világosan és egyszerű nyelvezettel közölje a Vevővel. Az információkat elektronikus úton
vagy a Rendelettel összhangban a Vevővel egyeztetett más módon nyújtja.
9.16. Az Eladó a Vevő kérelme alapján tett intézkedésekről indokolatlan késedelem nélkül, de
legkésőbb a kérelem kézhezvételétől számított egy hónapon belül tájékoztatja a Vevőt.
9.17. Az Eladó ezúton tájékoztatja a Vevőt, hogy a szerződés teljesítése során az alábbi
harmadik felek, illetve címzettek részére továbbítja vagy hozzáférhetővé teszi a személyes
adatokat:
• GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o., székhelye: Budča 1039, 962 33
Budča, IČO: 36 624 942, bejegyezve a Besztercebányai Járásbíróság cégjegyzékébe,
Sro szekció, 9084/S betétlap.
• Packeta Slovakia s.r.o., székhelye: Sliačska 1E, 831 02 Bratislava – Nové Mesto,
IČO: 48136999, bejegyezve a Pozsony III. Városi Bíróság cégjegyzékébe, Sro
szekció, 105158/B betétlap.
• 10. A vásárlási szerződéstől való elállás
10.1. Amennyiben az Eladó a vásárlási szerződésből eredő kötelezettségeit nem tudja
teljesíteni készlethiány, az áru elérhetetlensége miatt, vagy ha a szerződésben
meghatározott árut gyártó, importáló vagy szállító fél leállította a gyártást, illetve
olyan jelentős változtatásokat hajtott végre, amelyek lehetetlenné teszik az Eladó
szerződéses kötelezettségeinek teljesítését, vagy vis maior esetén, illetve ha az Eladó
minden ésszerűen elvárható erőfeszítése ellenére sem képes a Vevőnek az árut a jelen
Általános Szerződési Feltételekben meghatározott határidőn belül leszállítani, az
Eladó köteles erről a Vevőt haladéktalanul tájékoztatni, és egyidejűleg köteles
felajánlani a Vevőnek a helyettesítő teljesítést, vagy lehetőséget biztosítani számára a
vásárlási szerződéstől való elállásra, illetve a megrendelés törlésére, amennyiben a
vásárlási szerződés még nem jött létre. A megrendelést a Vevő telefonon vagy emailben
történő értesítéssel törölheti.
• Amennyiben a Vevő az Eladó által felajánlott helyettesítő teljesítést nem fogadja el és
nem él elállási jogával, az Eladó jogosult a vásárlási szerződéstől elállni. Ha a Vevő
időközben a vételárat vagy annak egy részét már megfizette, az Eladó köteles a
kifizetett összeget 14 napon belül visszatéríteni a szerződéstől való elállásról szóló
értesítés kézbesítésétől számítva.
• Ha az Eladó a fent említett okokból nem képes a megrendelésben feltüntetett áron árut
szállítani, és ezt a tényt a megrendelés végleges elfogadása előtt közli a Vevővel, nem
köteles elfogadni a Vevő vásárlási szerződésre irányuló ajánlatát.
• Ha a Vevő a jelen pontban foglalt okok miatt eláll a szerződéstől, vagy törli a
megrendelést, az Eladó köteles a Vevő által előzetesen megfizetett előleget
indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni, azzal a
fizetési móddal, amelyet a Vevő eredetileg használt, kivéve, ha a felek más
visszafizetési módot nem állapodnak meg, és a Vevő részére ez nem jelent
többletköltséget.
• 10.2. A Vevő jogosult indokolás nélkül elállni a vásárlási szerződéstől a
Fogyasztóvédelmi Törvény 19. §-a és a további vonatkozó rendelkezések értelmében
14 napon belül az áru átvételétől, illetve a szolgáltatásnyújtási szerződés vagy a
digitális tartalom szállítására vonatkozó szerződés megkötésének napjától számítva,
feltéve, hogy az Eladó a törvény 15. §-a szerinti tájékoztatási kötelezettségének időben
és megfelelően eleget tett.
• 10.3. A Vevő jogosult az átvételt követően a megvásárolt árut a szokásos módon
kibontani és kipróbálni, ahogyan azt hagyományos „kőbolti” vásárlás esetén szokás,
kizárólag a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához
szükséges mértékben.
• 10.4. Az elállási határidő attól a naptól kezdődik, amikor a Vevő vagy az általa
meghatalmazott harmadik fél – a szállítót kivéve – az összes megrendelt árut átvette,
vagy ha:
• a) a Vevő egy rendelésen belül több árut rendelt, amelyeket külön szállítanak ki, akkor
a határidő az utoljára kiszállított áru átvételének napjától számítandó,
b) ha az áru több részből vagy darabból áll, akkor az utolsó rész vagy darab
átvételének napjától,
c) ha az Eladó szerződés szerint meghatározott időszakban rendszeresen szállít árut,
akkor az első szállítás napjától.
• 10.5. A Vevő jogosult az elállási határidő kezdete előtt is elállni az áruvásárlás tárgyát
képező vásárlási szerződéstől.
• 10.6. A Vevő a távollevők között kötött szerződéstől való elállási jogát írásban vagy
más tartós adathordozón rögzített formában gyakorolhatja. A Vevő használhatja az
Általános Szerződési Feltételek 1. sz. mellékletét képező elállási nyomtatványmintát.
• 10.7. Az előző pont szerinti elállásnak olyan adatokat kell tartalmaznia, amelyek
alapján az Eladó egyértelműen és kétségkívül azonosítani tudja a megrendelést és a
terméket, amelyet a Vevő vissza kíván küldeni. Ilyenek például az elállási
nyomtatványminta által megkövetelt adatok: a Vevő azonosítása, a megrendelés
dátuma vagy száma, a termék megnevezése és leírása. Ajánlott megadni a
visszafizetés preferált módját is, különösen a bankszámlaszámot és/vagy a postacímet.
• 10.8. Az Eladó köteles haladéktalanul visszaigazolni a Vevő elállási nyilatkozatának
kézhezvételét tartós adathordozón, amennyiben az elállást az Eladó online felületén
elérhető funkció vagy űrlap segítségével nyújtotta be.
• 10.9. Ha a Vevő eláll a vásárlási szerződéstől, akkor az ehhez kapcsolódó minden
kiegészítő szerződés is megszűnik a kezdetektől fogva, kivéve, ha a felek kifejezetten
másként állapodnak meg. A Vevő nem kötelezhető semmilyen költség vagy fizetés
megfizetésére a kiegészítő szerződés megszűnésével kapcsolatban, kivéve a 2024. évi
108. törvény 21. § (3) és (5) bekezdésében, valamint 22. § (3) bekezdésében
meghatározott eseteket és a szolgáltatás teljes díját, ha annak tárgya
szolgáltatásnyújtás volt és azt teljes mértékben teljesítették.
• 10.10. A Vevő köteles az áru átvételétől vagy az elállás napjától számított legkésőbb
14 napon belül az árut visszaküldeni az Eladó székhelyére, vagy átadni az Eladónak,
illetve az Eladó által megbízott személynek, kivéve, ha az Eladó vállalta, hogy maga
veszi át az árut. A határidőt betartottnak kell tekinteni, ha az áru legkésőbb a határidő
utolsó napján feladásra kerül.
• 10.11. A Vevő köteles az árut hiánytalanul, dokumentációval együtt, sértetlenül,
lehetőleg eredeti csomagolásban és nem használt állapotban visszaküldeni.
• 10.12. Az áru biztosítása ajánlott. Az utánvétes küldeményeket az Eladó nem veszi át.
Az Eladó köteles az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított legkésőbb 14 napon
belül visszafizetni a Vevőnek a vásárlási szerződés alapján vagy azzal összefüggésben
tőle beérkezett összeget, beleértve a szállítási, kézbesítési, postázási költségeket és
egyéb díjakat is. Az Eladó azonban nem köteles a kifizetett összegeket visszafizetni
addig, amíg az árut vissza nem kapta, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte
– kivéve, ha az Eladó maga vállalta az áru átvételét.
• 10.13. Amennyiben a Vevő nem a teljes távollévők között kötött szerződéstől áll el,
hanem csak egyes termékek tekintetében, az Eladó köteles a kifizetett összeget csak az
elállással érintett termékek arányában visszatéríteni, és nem számolhat fel
többletköltségeket.
• 10.14. Az Eladó nem köteles megtéríteni a Vevőnek a szállítási többletköltségeket, ha
a Vevő kifejezetten más szállítási módot választott, mint az Eladó által kínált
legolcsóbb szokásos szállítási mód. Többletköltség alatt az ilyen választott és a
legolcsóbb mód közötti különbséget kell érteni.
• 10.15. A Vevő viseli az áru visszaküldésének költségeit, kivéve, ha az Eladó vállalta
azok viselését, vagy elmulasztotta a 15. § (1) bekezdés g) pont szerinti tájékoztatási
kötelezettségét.
• 10.16. A Vevő felelős az áru értékcsökkenéséért, ha az a termék rendeltetésén túli
használatából ered, amely meghaladja a termék tulajdonságainak és működésének
megállapításához szükséges mértéket. A Vevő nem felelős az értékcsökkenésért, ha az
Eladó elmulasztotta tájékoztatni őt az elállási jogáról a 15. § (1) bekezdés f) pontja
szerint.
• 10.17. Az Eladó köteles a Vevőnek a vételárat ugyanazon módon visszafizetni, mint
amellyel a Vevő a fizetést teljesítette, kivéve, ha a Vevő más visszafizetési módba
kifejezetten beleegyezik, és ezért a Vevőt nem terhelik többletköltségek.
• 10.18. Amennyiben a Vevő eláll a szerződéstől, és olyan árut küld vissza az Eladónak,
amely használt, sérült vagy nem teljes, a Vevő köteles megtéríteni az Eladónak:
a) a Polgári Törvénykönyv 457. §-a értelmében az áru értékcsökkenésének valódi
mértékét,
b) az Eladónál felmerült javítási költségeket és az áru eredeti állapotának
helyreállításához szükséges költségeket, a jótállási időn túli szervizdíjszabás szerint.
A Vevő ezen pont értelmében legfeljebb a vételár és az áru elálláskori értéke közötti
különbség erejéig köteles megtéríteni az Eladónak a költségeket.
• 10.19. Az Eladó és a Vevő között az elállás alapján keletkezett követelések egyoldalú
beszámítása a 19. § (1) bekezdése alapján tilos.
• 10.20. A 19. § (1) bekezdése értelmében a Vevő nem állhat el az alábbi
szerződésektől:
– olyan áru szállítása, amelyet a Vevő utasítása szerint vagy kifejezett kérésére
gyártottak, vagy amely kifejezetten a Vevő személyére szabott,
– olyan áru szállítása, amely gyorsan romlandó vagy rövid időn belül minőségét
veszti,
– olyan áru szállítása, amelyet zárt csomagolásban szállítanak egészségvédelmi vagy
higiéniai okokból, és amelyet a Vevő a kézbesítés után felbontott,
– hangfelvételek, képfelvételek, audiovizuális felvételek vagy szoftverek szállítása
zárt csomagolásban, ha azt a kézbesítés után a Vevő felbontotta,
– olyan áru szállítása, amely természeténél fogva más termékkel való kézbesítést
követően elválaszthatatlanul összekeveredett,
– digitális tartalom szállítása nem fizikai adathordozón, ha annak teljesítéséhez a Vevő
kifejezett beleegyezését adta, és elismerte, hogy tudomásul vette, hogy a teljesítés
megkezdésével elveszíti az elállási jogát, továbbá az Eladó erről a Vevőnek
visszaigazolást adott,
– szolgáltatásnyújtás, ha annak teljesítése a Vevő kifejezett beleegyezésével kezdődött
meg, és a Vevő elismerte, hogy a teljesítés befejezése után elveszíti az elállási jogát, és
a szolgáltatás teljes körűen nyújtásra került.
• 10.21. A jelen Általános Szerződési Feltételek 10. cikkének rendelkezései nem
vonatkoznak azokra a személyekre, akik nem minősülnek fogyasztónak a Polgári
Törvénykönyv 52. § (4) bekezdése értelmében.
• 11. Záró rendelkezések
• 11.1. Amennyiben az adásvételi szerződés írásos formában jön létre, annak bármilyen
módosítása csak írásban érvényes.
11.2. A szerződő felek megállapodtak abban, hogy a köztük zajló kommunikáció
elektronikus levélváltás útján történik.
11.3. Azokra a jogviszonyokra, amelyeket jelen Általános Szerződési Feltételek nem
szabályoznak, a Polgári Törvénykönyv, a fogyasztóvédelemről szóló törvény, a
22/2004 Z.z. számú törvény az elektronikus kereskedelemről, valamint a belső piac
állami ellenőrzéséről szóló 128/2002 Z.z. törvény és annak módosításai, továbbá a
kapcsolódó jogszabályok rendelkezései az irányadóak.
• 11.4. A fogyasztónak joga van az Eladóhoz fordulni panaszával, ha a fogyasztó és az
Eladó között vita merül fel a szavatossági jogok érvényesítése vagy más fogyasztói
jog megsértése miatt. Ha az Eladó a panaszt elutasítja vagy 30 napon belül nem
válaszol, a fogyasztónak joga van javaslatot benyújtani a vita alternatív
vitarendezésére a 391/2015 Z.z. számú törvény értelmében.
Az alternatív vitarendezésre jogosult szerv a Szlovák Kereskedelmi Felügyelet
(Slovenská obchodná inšpekcia), P.O. Box 29, Bajkalská 21/A, 827 99
Bratislava, www.soi.sk, vagy más, a Szlovák Gazdasági Minisztérium által vezetett
jegyzékben szereplő felhatalmazott jogi személy. A jegyzék elérhető
a www.mhsr.sk weboldalon. A fogyasztó szabadon választhat, hogy melyik
szervezethez fordul.
• 11.5. A fogyasztó javaslatot tehet online vitarendezési platformon keresztül is, amely
elérhető a http://ec.europa.eu/consumers/odr/ címen.
• 11.6. Ezek az Általános Szerződési Feltételek a vásárlóval szemben az adásvételi
szerződés megkötésének pillanatában lépnek hatályba.
• 11.7. A vásárló a megrendelés elküldése előtt köteles a megfelelő mező bejelölésével
megerősíteni, hogy megismerte, elolvasta, megértette jelen Általános Szerződési
Feltételek tartalmát, és azokkal teljes mértékben egyetért.
1. sz. melléklet
Elállási nyilatkozat minta
(kérjük, töltse ki és küldje vissza ezt az űrlapot csak abban az esetben, ha el kíván állni a
távollevők között kötött szerződéstől)
Címzett: SVX s.r.o., Považská 2, 940 01 Nové Zámky; [email protected]; +421 907 704 912;
Ezúton közlöm/közöljük (), hogy elállok/elállunk () az alábbi termék adásvételére vagy
szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződéstől:
.......................................................
Megrendelés dátuma/átvétel dátuma (*):
.......................................................
A fogyasztó(k) neve (*):
.......................................................
A fogyasztó(k) címe (*):
.......................................................
A fogyasztó(k) aláírása (*):
(ha az űrlapot papír alapon nyújtják be)
.......................................................
Dátum: .......................................................
(*) A nem megfelelő rész törlendő.
Az elállási űrlap letölthető innen is:
2. sz. melléklet
Tájékoztatás a vásárló elállási jogának gyakorlásáról
1. Az elállási jog
Amennyiben Ön fogyasztónak minősül, joga van 14 napon belül indoklás nélkül elállni e
vásárlási szerződéstől.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amikor Ön vagy az Ön
által megjelölt, a szállítótól eltérő harmadik fél a terméket átveszi, illetve amikor:
• szolgáltatás esetén a szerződés megkötése napján,
• nem fizikai adathordozón nyújtott digitális tartalom esetén a szerződés megkötése
napján.
Az elállási jog gyakorlása során egyértelmű nyilatkozatban kell közölnie velünk elállási
szándékát (pl. postai levél, fax vagy e-mail útján). Az elérhetőségünk:
SVX s.r.o., Považská 2, 940 01 Nové Zámky; [email protected]; +421 907 704 912
Ehhez használhatja a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. sz. mellékletében található
elállási nyilatkozat mintát, de ennek használata nem kötelező.
A nyilatkozat elektronikus formában is benyújtható webáruházunk honlapján,
a www.svx.sk címen.
Ha ezt a lehetőséget választja, az elállás beérkezését haladéktalanul visszaigazoljuk Önnek emailben
vagy más tartós adathordozón.
Az adásvételi szerződéstől való elállási határidő betartása
Az elállási határidőt betartottnak kell tekinteni, ha az elállási jog gyakorlásáról szóló
nyilatkozatát elküldi még az elállási határidő lejárta előtt.
Amennyiben az adásvételi szerződés tárgya áru vásárlása, Ön az elállási határidő kezdete előtt
is jogosult elállni a szerződéstől.
2. A szerződéstől való elállás következményei
Elállás esetén visszatérítjük Önnek az adásvételi szerződés megkötésével kapcsolatban
teljesített minden kifizetést, különösen a vételárat, beleértve a kiszállítás költségét is. Ez nem
vonatkozik azokra a többletköltségekre, amelyek abból erednek, hogy Ön az általunk kínált
legolcsóbb szokásos szállítási módtól eltérő szállítási módot választott.
A kifizetések visszatérítésére legkésőbb 14 napon belül kerül sor attól a naptól számítva,
amikor megkaptuk az Ön elállási nyilatkozatát. A visszatérítés ugyanazzal a fizetési móddal
történik, amelyet Ön az eredeti tranzakció során használt, kivéve, ha Ön más fizetési módba
kifejezetten beleegyezett, és ez nem jár Önnek többletköltséggel.
A visszatérítést visszatarthatjuk addig, amíg vissza nem kaptuk az árut, vagy amíg Ön nem
igazolja hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte számunkra – a kettő közül a korábbi időpont
az irányadó.
Kérjük, hogy a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az elállási jog
gyakorlásától számított 14 napon belül küldje vissza vagy adja át nekünk a társaság
székhelyén. A határidő akkor tekintendő betartottnak, ha Ön az árut a 14 napos határidő
lejárta előtt elküldi.
A visszaküldéssel kapcsolatos közvetlen költségek Önt terhelik.
Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben eláll az adásvételi szerződéstől, Ön felelős az áru
értékének esetleges csökkenéséért, ha azt az átvétel és a visszaküldés között a szükséges
mértéket meghaladóan használta, amely a termék természetének, tulajdonságainak és
működésének megállapításához szükséges.
Ha Ön kérte a szolgáltatás teljesítésének megkezdését az elállási határidő alatt, köteles
megtéríteni számunkra a szerződésből eredő, ténylegesen nyújtott szolgáltatásokért járó
arányos ellenértéket a szerződéstől való elállás bejelentésének napjáig.