Kellékszavatosság / Panaszrend
1.1. Az Eladó felelősséggel tartozik minden olyan hibáért, amely az általa értékesített termék kiszállításakor fennáll, és amely a kiszállítástól számított két éven belül jelentkezik. Használt termék esetén a felek rövidebb szavatossági időben is megállapodhatnak, de az nem lehet rövidebb, mint egy év a kiszállítástól számítva. Ha a hiba ezen időszakon belül jelentkezik, vélelmezni kell, hogy az a termék átadásakor is fennállt. Ez nem érvényes, ha az ellenkezője bizonyított vagy a termék, illetve a hiba jellege ezt kizárja.
1.2. Ha a vásárlás tárgya digitális elemeket tartalmazó dolog, amelyhez a digitális tartalmat vagy szolgáltatást a megállapodás szerinti időtartamon keresztül folyamatosan kell biztosítani, az Eladó felel minden olyan hibáért, amely a teljes szerződéses időszak alatt jelentkezik vagy fellép, de legalább a digitális elemeket tartalmazó dolog átadásától számított két évig.
1.3. Amennyiben az Eladó felel a termék hibájáért, a Vevő jogosult kérni a hiba kijavítását vagy a termék cseréjét (Polgári Törvénykönyv § 623), kérhet méltányos árengedményt, vagy elállhat az adásvételi szerződéstől (Polgári Törvénykönyv § 624).
1.4. A Vevő a hibás teljesítéssel kapcsolatos jogait csak akkor gyakorolhatja, ha a hibát annak felfedezésétől számított két hónapon belül bejelenti, de legkésőbb az Eladó szavatossági idejének lejártáig.
1.5. Az Eladó vagy a kijelölt személy a hiba bejelentését követően haladéktalanul írásos visszaigazolást ad a Vevőnek, amely tartalmazza a hiba elhárításának határidejét. Ez a határidő nem lehet hosszabb, mint 30 nap a hiba bejelentésének napjától, kivéve, ha objektív okból indokolt a hosszabbítás, amit az Eladó nem tud befolyásolni.
1.6. Az Eladó vagy kijelölt személy a hiba bejelentéséről az általa választott megfelelő formában (pl. e-mail vagy írásos formában) igazolást ad ki a Vevőnek, amelyben pontosan meg kell jelölni a termék hibáit, és ismételten tájékoztatni kell a Vevőt a Polgári Törvénykönyv § 623 és § 624 szerinti jogairól.
1.7. A Vevő jogosult választani a javítás vagy a csere között. Nem választhat azonban olyan módot, amely lehetetlen, vagy amely az Eladó számára más megoldáshoz képest aránytalan költségeket jelentene.
1.8. Ha a hiba kijavítható, a Vevő kérheti a hiba díjmentes elhárítását. Az Eladó köteles a hibát megfelelő időn belül kijavítani. A „megfelelő idő” alatt azt az időtartamot kell érteni, amely a hiba megítéléséhez és a javítás vagy csere végrehajtásához a termék és a hiba jellege alapján ésszerűen szükséges.
1.9. Az Eladó megtagadhatja a hiba kijavítását, ha sem a javítás, sem a csere nem lehetséges, vagy az adott körülmények mellett aránytalan költségekkel járna.
1.10. A javítás vagy csere céljából a Vevő köteles az árut átadni vagy hozzáférhetővé tenni az Eladónak vagy a kijelölt személynek.
1.11. Az Eladó az új vagy javított árut saját költségén ugyanazzal vagy hasonló módon szállítja vissza a Vevőnek, mint ahogy a hibás árut megkapta, kivéve, ha a felek másként állapodnak meg. Ha a Vevő az árut a számára biztosított időponttól számított hat hónapon belül nem veszi át, az Eladó jogosult azt eladni. Értékesebb áru esetén az Eladó előzetesen értesíti a Vevőt az értékesítés szándékáról, és megfelelő póthatáridőt biztosít számára az áru átvételére.
1.12. Az Eladó az eladást követően haladéktalanul köteles a Vevőnek kifizetni az áru értékesítéséből befolyt összeget, levonva az őrzés és az értékesítés céljából indokoltan felmerült költségeket, amennyiben a Vevő az értékesítésről szóló értesítésben meghatározott időn belül érvényesíti igényét a bevételre.
1.13. Amennyiben az Eladó megtagadja a hibáért való felelősséget, ennek indokait írásban köteles közölni a Vevővel. Ha a Vevő akkreditált, meghatalmazott vagy bejelentett szervezet által kiállított szakértői véleménnyel bizonyítja az Eladó hibáért való felelősségét, újra érvényesítheti igényét, és az Eladó nem tagadhatja meg a felelősségvállalást.
1.14. A Vevő jogosult az Eladóval szemben a hibák bejelentésével és a szavatossági jogok gyakorlásával kapcsolatban indokoltan felmerült költségek megtérítésére. Ezt a jogát a Vevő legkésőbb a kijavított vagy kicserélt áru leszállítását, az árengedmény kifizetését vagy a szerződéstől való elállást követő két hónapon belül köteles érvényesíteni, ellenkező esetben a joga megszűnik.
1.15. A Vevő jogosult méltányos árengedményre, illetve elállhat az adásvételi szerződéstől anélkül, hogy további megfelelő határidőt biztosítana, ha az Eladó a hibát nem javította ki és nem is cserélte ki a terméket, vagy ha az Eladó a 8.9. pont szerint megtagadta a hiba elhárítását, illetve ha a termék hibája a kijavítás vagy csere ellenére is fennáll, vagy a hiba olyan súlyos, hogy az azonnali árengedményt vagy a szerződéstől való elállást indokolja, továbbá ha az Eladó kijelentette – vagy az körülményekből egyértelműen megállapítható –, hogy a hibát nem fogja megfelelő időn belül vagy a Vevő számára jelentős nehézségek nélkül elhárítani.
1.16. Ha a szerződés több termékre vonatkozik, a Vevő csak a hibás termékre vonatkozóan állhat el a szerződéstől. A többi termékre vonatkozóan csak akkor élhet elállási jogával, ha az ésszerűen nem várható el tőle, hogy a hibás termék nélkül megtartsa azokat.
1.17. A Vevő nem jogosult az adásvételi szerződéstől elállni a 8.15. pont szerint, ha maga is közrehatott a hiba kialakulásában, vagy ha a hiba jelentéktelen.
1.18. Amennyiben a Vevő eláll az adásvételi szerződéstől, és visszaküldi a terméket az Eladónak, az Eladó köteles a vételárat a termék visszaküldésétől vagy attól az időponttól számított legkésőbb 14 napon belül visszatéríteni, amikor a Vevő bizonyítja, hogy a terméket visszaküldte – attól függően, hogy melyik esemény következik be előbb. A vételárat ugyanazon a módon téríti vissza az Eladó, mint ahogyan a Vevő kifizette azt, kivéve, ha a Vevő más visszafizetési móddal kifejezetten egyetértett.
1.19. A jótállási jogok érvényesítésére a jelen Általános Szerződési Feltételek 8. cikke az irányadó. A Vevőt megfelelően tájékoztatták a jótállási igények érvényesítésének feltételeiről és módjáról, ideértve azt is, hogy ezeket hol lehet érvényesíteni, oly módon, hogy ezen feltételek a kereskedő internetes áruházának megfelelő aloldalán elérhetőek voltak, és a Vevőnek lehetősége volt azokat a megrendelés elküldése előtt elolvasni.
1.20. A jótállási felelősség a kereskedőtől az internetes áruházán keresztül vásárolt termékekre vonatkozik.
1.21. Ha a termék hibás, a Vevő a kereskedő telephelyén vagy a kijelölt személy telephelyén gyakorolhatja jogait, oly módon, hogy a terméket oda eljuttatja, és egyidejűleg átadja az Eladónak vagy a kijelölt személynek a szavatossági igény bejelentését (továbbiakban: „Hibabejelentés”), például az Eladó internetes áruházának aloldalán található formanyomtatvány kitöltésével. Az Eladó javasolja a termék biztosítását a visszaküldés során. Az utánvétes küldeményeket az Eladó vagy a kijelölt személy nem veszi át. A Vevő köteles a Hibabejelentésben valósághűen megadni az összes szükséges információt, különösen pontosan meghatározni a hiba jellegét és mértékét, továbbá megjelölni, hogy mely jogát kívánja érvényesíteni a Polgári Törvénykönyv § 623 alapján. A kijelölt személyek listája az Eladó webáruházának megfelelő aloldalán található, vagy kérésre megküldhető a Vevő részére.
1.22. A szavatossági igény érvényesítésére irányuló eljárás akkor kezdődik, amikor az alábbi feltételek együttesen teljesülnek:
a) a Hibabejelentés megérkezett az Eladóhoz vagy a kijelölt személyhez,
b) a hibás termék megérkezett az Eladóhoz vagy a kijelölt személyhez,
c) ha szükséges, a termékhez tartozó hozzáférési kódok, jelszavak stb. átadása, ha ezek elengedhetetlenek a hiba azonosításához vagy a javításhoz.
1.23. Ha a hibás termék objektíve nem juttatható vissza az Eladónak – például ha be van építve vagy nem szedhető szét (ragasztva, szegecselve, hegesztve stb., továbbiakban: „Nem visszaküldhető termék”) – az Eladó megállapodhat a Vevővel abban, hogy a terméket személyesen vagy meghatalmazottja útján a Vevőnél ellenőrzi. Ebben az esetben a Vevő az előző pontok (8.22 a) és c)) feltételeinek teljesítésén túl köteles minden szükséges együttműködést biztosítani az Eladó vagy megbízottja részére a termék megtekintéséhez. Az eljárás a megtekintés napján kezdődik. Ha azonban az Eladó vagy megbízottja a Vevővel történő egyeztetés ellenére nem végzi el az ellenőrzést 10 napon belül a hibabejelentés kézhezvételétől számítva, az eljárás a hibabejelentés Eladóhoz való megérkezésének napján kezdődik.
1.24. Az Eladó a hiba elhárítása során biztosítja a hibás termék leszerelését és az új vagy javított termék felszerelését, ha ez a csere vagy javítás elvégzéséhez szükséges.
1.25. Az Eladó felel azokért a hibákért is, amelyek a termék, digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás nem megfelelő beszereléséből, telepítéséből erednek a Polgári Törvénykönyv § 619 (4) értelmében.
1.26. A Vevő jogosult eldönteni, hogy a Polgári Törvénykönyv 623. §-a szerinti mely jogával kíván élni, és köteles erről haladéktalanul tájékoztatni az Eladót vagy az arra felhatalmazott személyt. A Vevő döntése alapján az Eladó vagy a kijelölt személy köteles meghatározni a hiba kezelésének módját.
1.27. A jótállás nem terjed ki azokra a hibákra, amelyek miatt a Vevő az Eladóval a szerződéskötéskor árengedményben állapodott meg, és amelyekről a Vevőnek a körülményekre tekintettel tudnia kellett.
1.28. Az Eladó nem felel a termék hibájáért, ha:
a) a Vevő nem érvényesítette jogát a jótállásra a jótállási időszak lejártáig,
b) a hiba mechanikai sérülésből ered, amelyet a Vevő okozott,
c) a hiba abból adódik, hogy a terméket a természetes környezettől eltérő (intenzív, nedves, vegyi, mechanikai hatásokkal terhelt) körülmények között használták,
d) a hiba szakszerűtlen kezelés, karbantartás vagy elhanyagolás miatt keletkezett,
e) a hiba a termék túlzott terhelése, illetve a dokumentációban vagy a rendeltetésszerű használat általános szabályaival ellentétes használat következtében keletkezett,
f) a hiba elháríthatatlan és/vagy előre nem látható esemény miatt következett be,
g) a hiba véletlen meghibásodás vagy romlás következménye,
h) a hiba szakszerűtlen beavatkozás, víz, tűz, statikus vagy légköri elektromosság, illetve vis maior hatására keletkezett,
i) a hiba jogosulatlan személy általi beavatkozás következménye.
Ha a szállítmány hiányos, vagy nyilvánvaló hiba van rajta, amelyet a Vevő a kézbesítéskor végzett ellenőrzéssel észlelhetett volna, és azt nem jelezte az Eladó képviselőjének az 5.9. pont szerint, az ilyen hibák utólagos érvényesítésére csak akkor kerülhet sor, ha a Vevő bizonyítja, hogy a hiba már az átvételkor fennállt.
1.29. Az Eladó a jótállási igény elbírálásának eredményéről közvetlenül az eljárás lezárása után telefonon vagy e-mailben tájékoztatja a Vevőt, továbbá a termékkel együtt vagy e-mail útján megküldi a hiba kezelésének dokumentumát.
1.30. A sporttáplálkozási termékek, ajándékkosarakban lévő élelmiszerek és állateledel minimum 2 hónappal a lejárati idő előtt kerülnek kiszállításra. Amennyiben ennél rövidebb a lejárati idő, az Eladó telefonon vagy e-mailben felveszi a kapcsolatot a Vevővel, és a termék csak a Vevő beleegyezésével kerül kiküldésre.
1.31. Termékcsere esetén a Vevő új igazolást kap, amelyen szerepel a csere ténye, és az újabb jótállási igények e szerződés és ezen igazolás alapján érvényesíthetők. A csere következtében a jótállási idő újraindul az új termék átvételének napjától, de csak az új termékre vonatkozóan.
1.32. A jótállás rendezése kizárólag azokra a hibákra vonatkozik, amelyek szerepelnek a Hibabejelentésben és a 8.6. pont szerinti hibaigazolásban.
1.33. A Vevő jótállási jogát az Eladóval szemben azzal, hogy a 8.3. pont alapján élni kívánt valamely jogával és javítást kért, kimerítette. Ugyanazon konkrét hiba ismételt érvényesítése (nem azonos típusú másik hiba) csak szakértői véleménnyel vagy akkreditált, engedélyezett vagy notifikált személy által kiadott szakvéleménnyel lesz elfogadott.
1.34. A jelen Általános Szerződési Feltételek 8. cikkének rendelkezései nem alkalmazandók olyan személyekre, akik nem felelnek meg a Polgári Törvénykönyv 52. § (4) bekezdésében meghatározott fogyasztói definíciónak.